Wednesday 31 March 2010

2010日本之旅 - Day 7 回歸現實, 該回去的, 終需回去

旅程到了最後一天, 心情例牌失落
記得到埗第一天, 心情還有點忐忑
七天算是我一條友在外地逗留最長的一次
不過擔心都多鬼餘, 轉眼間已到了最後一天
我覺得下次可以挑戰十天, 兩星期, 甚至一個月:P

通常最後一天都hea過就算
因為時間不多, 過一會便要出機場了
但今天我想再去多次六義園
看看櫻花會不會在這兩天火速盛放
結果, 售票處話"滿開", 我開心到啊!
但入到去, 我又覺得跟前幾天分別不大喎
唔緊要啦, 睇多次60年次櫻樹都值得
然後我又仆到了歌舞伎町吃魚生飯
臨走前以海膽飯作結, 整件事很圓滿呢

總括而言, 這次旅程我認為是有得著的
得著不是買了多少華衣美服 (事實上也沒有買什麼衣服)
而是心靈和眼界的滿足
看到櫻花是目標達成, 看到雪花和富士山是意外收穫
這幾天說話不過廿句, 思想放空, 心情輕鬆, 加上食好睡好
彷彿喝了成jar collagen, 臉上是少了一點頹氣

雖然很快又會打回原形
不過盡量用正面的心情看待工作這回事
要努力搏剎才飛得起
為了下次旅程要折腰!

再會了, 東京!

2010日本之旅 - Day 3 六義園, 小石川後樂園
2010日本之旅 - Day 4 請給我澎湃的櫻花吧! 上野恩賜公園=>新宿御苑
2010日本之旅 - Day 5 奈良, 和小鹿班比嬉戲
2010日本之旅 - Day 6 京都

6 comments:

naruto said...

最後果張個黃昏靚到呢。。。

phyllis said...

naruto,
係啊!! 我都好鐘意呢張相喔!!

Anonymous said...

Welcome back to the real life :-( You bought no clothes? Do not worry, I have a bag for you and it only cost 50 cents.

Last photo of the sunset is much better then a cherry tree (but I like sunsets)

Matt - Wanting to be on the beach again.

phyllis said...

hi Matt,
i wish i never come back to the real life:(
wat's that 50 cents clothes? show me next time. haha...
sunset pic is my favorable one too! but cherry tree is also good.

plan your sun bathe trip then, dont wait! where will you go this time? thai again?

Anonymous said...

50 cents Bags, designer park N`something. :-)

I would like Cambodia, just have to find somebody else who wants to come. D is not convinced (yet).

It is real life but you have the memories and they last forever.

Matt - the bag man

phyllis said...

Matt,

Cambodia is a good place! Btw, any beaches for sun-bathing there? Anyway, I believed D will be convinced eventually ^^